De GMR beoordeelt voorstellen van de bestuurder en maakt gebruik van wettelijke rechten volgens de Wet op de medezeggenschap (WMS). Dit betreft zaken die van gemeenschappelijk belang zijn voor alle scholen. De GMR komt gemiddeld zeven keer per schooljaar bijeen en de bestuurder informeert de GMR tijdens deze vergaderingen. Daarnaast zijn er jaarlijks twee contactmomenten tussen de GMR en de raad van toezicht om de doelmatigheid van de overleggen te evalueren.
De GMR bestaat uit een evenwichtige afvaardiging van onze scholen, waarbij elke school een ouder- of personeelslid levert. GMR-leden hoeven geen lid te zijn van een MR, maar moeten wel verbonden zijn aan de scholen die zij vertegenwoordigen. Elk lid zet zich in voor het belang van alle scholen van de stichting.
De voorzitter van de GMR is Boris Kruidhof, als ouder verbonden aan de Julianaschool in Almen. Boris is bereikbaar via b.kruidhof@poolsterscholen.nl. De secretarisfunctie wordt ingevuld door Hilde Steenbakker, leerkracht van de Beatrixschool in Harfsen. Hilde is bereikbaar via h.steenbakker@poolsterscholen.nl.
Vergaderdata schooljaar 2024-2025:
16 september 2024
21 oktober 2024 (inclusief contactmoment GMR/RvT)
2 december 2024
10 februari 2025
17 april 2025
19 mei 2025 (inclusief contactmoment GMR/RvT)
30 juni 2025
Graanweg 1D 7242 AT Lochem 0573 - 257 300 info@poolsterscholen.nl